MATEMATIKA

- Počítáme v číselném oboru 0 - 30. Sčítáme, odčítáme, dopočítáváme, porovnáváme, rozkládáme, učíme se "fígle", které nám počítání mohou usnadnit. Stavíme krychlové stavby a zakreslujeme jejich plány, pracujeme s geometrickými tvary, krokujeme, hrajeme na autobus, orientujeme se v tabulkách, pracujeme s papírovými mincemi, řešíme sčítací trojúhelníky a pavučiny, trénujeme postřeh a paměť. Ve druhé třídě přibyla zvířátka dědy Lesoně. Děti se učí pracovat s ikonama a nenápadně se pomocí zvířátek připravují na řešení rovnic. Některé děti už počítají bez prstů všechny příklady, všechny děti by měly bez prstů zvládat alespoň sčítání a odčítání do deseti.

ČESKÝ JAZYK

- Naučili jsme se už, jak rozdělujeme slova na konci řádku ( pokud se na řádek nevejde celé slovo ), jak začíná a končí věta a jak správně píšeme jména osob a zvířat. Na toto si už děti musí dávat pozor hlavně při diktátech. Děti by už také měly umět rozeznat 4 druhy vět ( oznamovací, tázací, rozkazovací a přací ), vědět, jaké znaménko za nimi píšeme a sami daný druh věty vytvořit.

- Pracujeme na plynulosti čtení, učíme se správně číst předložkové vazby - důraz na předložku, neslabičné předložky v, s, z, k čteme dohromady se slovem. Čteme správně oznamovací věty (na konci klesneme hlasem) i otázky. Důležité je, aby děti vnímaly, co čtou a učily se orientovat v textu (pokládáme různé otázky k přečtenému textu, vyhledáváme slova). Pro odlehčení pracujeme se stírací tabulkou, šifrujeme, dramatizujeme, vymýšlíme hádanky. Nejlepší čtenáři ve třídě jsou Stela, Terezka, Maruška, Adélka, Karolínka.

Čteme také psací písmo. Při psaní dbáme na správné sezení, snažíme se dodržovat správnou výšku a sklon písmen a hlavně se snažíme si písmenka pamatovat. Při opisech a přepisech je důležité děti učit kontrolovat všechno, co napíšou (hlavně hlídat tečky, čárky a háčky).

 

PRVOUKA

- Ve druhé třídě se děti v prvouce začínají pomalu učit " učit se". Takže se musely naučit pár větiček o podzimu, o savcích a jednom vybraném zástupci, o ptácích, o třídění ovoce ( podle uložení semínek v plodu ) a zeleniny ( podle toho, kterou část rostliny jíme ). Občas děti zkouším, občas budeme psát krátké testíky.


ANGLIČTINA

Protože spousta rodičů měla při konzultacích dotaz na angličtinu, dohodla jsem se s paní učitelkou Kavalovou, že si děti mohou pořídit sešit, jaký jim bude nejlépe vyhovovat a přidávám odkazy na možné procvičování a připomenutí učiva.

https://www.dreamenglish.com/whatsyourname.html  - tema Jak se jmenuješ

https://www.nasula.cz/online-sesit/ - čísla, barvy aj.

https://www.youtube.com/watch?v=D1zf1mnFK4 - tema škola

https://www.dreamenglish.com/feelings - How are you?



 

Fotogalerie: Učíme se